Aptauja
Kuri no minētajiem dzīves kvalitātes aspektiem, Jūsu skatījumā, pedagogam ir visnozīmīgākie?
Nodarbinātība (darba slodze)
Darba vide (darba aizsardzības pasākumi)
Tiesiskums (tiesības, kas reglamentē attiecības ar skolēniem, vecākiem, kā arī vadītājiem)
Izglītība (kvalifikācijas celšanas iespējas)
Informētība (manis kā arodbiedrības biedra informēšana)
Materiālā labklājība (darba alga, piemaksa par labu darbu)
Sociālā drošība (sociālā aizsardzība, materiālā palīdzība nelaimes gadījumos)
Veselība (veselības apdrošināšana, pasākumi veselības uzlabošanai)
Brīvais laiks (kultūras un sporta pasākumi)
Darba un ģimenes savienošana (iespējas savienot darbu situācijās, kad ir mazi bērni utt.)
[Rezultāti] [Arhīvs]



  View arodbiedriba's profile on slideshare 
 





   











Zināmi konkursa "Ko man iemācīja Skolotājs?" uzvarētāji

Pirmdiena 05/10/2015

Pasaules Skolotāju dienas ietvaros Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) īstenoja konkursu skolēniem un studentiem “Ko man iemācīja Skolotājs?”. Konkursa dalībnieki iesūtīja savas atziņas un vērtīgās dzīves mācības, kuras guvuši no saviem skolotājiem. LIZDA padome un biroja darbinieki ir izvērtējuši visus iesūtītos darbus, balsojot par savu mīļāko atziņu. No sirds priecājamies sveikt konkursa uzvarētājus - Mārtiņu Dubovski no Rīgas Celtniecības koledžas vidusskolas 2.kursa, Lauru Stivriņu Jēkabpils 3.vidusskolas 8.a klases skolnieci un Janu Semjonovu Jelgavas Spīdolas Ģimnāzijas 10. klases skolnieci.

Mārtiņš Dubovskis, Rīgas Celtniecības koledžas vidusskolas 2.kursss:
Pēc 7.klases es mainīju skolu. Jaunajai 8.klases audzinātājai lepni paziņoju, ka es nekad nebraucu klases ekskursijā. Viņa tikai smaidīja un teica: tu vari braukt vai braukt. Skolotāja Ruta man deva izvēli - BRAUKT vai BRAUKT klases ekskursijā. Absurds? Nē, jo man bija izvēle - braukt ekskursijā ar prieku vai darīt to īgnam un ar nepatiku. Tāpat tas notiek visu mūsu dzīvi, mēs varam kaut ko darīt līksmi un izbaudot, vai arī esot dusmīgi un neapmierināti. Viss atkarīgs no mūsu ATTIEKSMES pret situāciju un cilvēkiem līdzās. Skolotāja vienmēr uzsvēra, ka vienīgais cilvēks, ko varam mainīt un ietekmēt, esam mēs katrs pats. Pret pārējiem ļaudīm, pret situācijām un notikumiem varam tikai mainīt savu attieksmi.
Parasti es to atceros, kad kaut ko ļoti negribas, un tad saku sev, ka man taču vienmēr ir izvēle – DARĪT vai DARĪT.

P.S. Pats vienmēr ar cieņu esmu izturējies pret skolotājiem, jo tas ir ļoti grūts darbs. 9.klasē Skolotāju dienā man iedeva mācīt vistrakāko un grūti valdāmo klasi – 17 pirmīšus. Tas bija tāds izaicinājums! Joprojām cenšos katru gadu aizbraukt pie viņiem ciemos ar saldumiem, arī tagad taisos, un tad kaitinu, saukdams par pirmīšiem, kaut viņi jau trešie. Saku, ka aizbraukšu arī uz viņu 9.klases izlaidumu un tāpat saukšu par pirmīšiem.

Priecīgus svētkus visiem Skolotājiemm!

Laura Stivriņa, Jēkabpils 3.vidusskolas 8.a klase:

Skolotāja Dace Boroduļina – mana iedvesmotāja.

Skolotāji ir skolas dvēsele: viņi mūs gan māca, gan audzina no maza ķipara līdz pieaugušam. Caur savas dzīves pieredzi viņi mums iedod atslēgu, ar kuru pašiem jāatslēdz savas nākotnes durvis. Labs skolotājs iedrošina, atgādinot Raiņa vārdus: “ Pats esi kungs, pats laimei durvis ver!”
Man dzīves atslēgu deva sociālo zinību skolotāja Dace Boroduļina. Pateicoties viņai, es sapratu, kāda es esmu kā personība un kā veidot savu dzīvi. Skolotāja ir mana mūza, viņas mācību stundas iedvesmo iet tikai savu ceļu, nepamest iesākto, neapstāties pie sasniegtā. D.Boroduļina to nesaka man personīgi, bet šī doma ir stundās izmantotajos citātos, netiešajos mājienos, kas mudina katru un arī mani censties un darīt.
Skolotājai patīk filozofēt, katru domu loģiski izklāstīt, tas mani iedvesmo gudri domāt. Mūs abas vieno vēlme otram palīdzēt, sniegt padomu, apspriest dzīvē radušās situācijas, lai meklētu pareizo ceļu problēmas risinājumam.
Sociālo zinību stundās es atklājos, parādu sevi. Mācoties pie Daces Boroduļinas , man ļoti iepaticies skolotāja darbs, tāpēc nākotnē, iespējams, arī vēlētos kļūt par sociālo zinību skolotāju. Gribētu būt idejām bagāts cilvēks, no kura gan bērni, gan pieaugušie smeltu iedvesmu. Ja es būtu skolotāja, gribētu būt dzīves gudrību atslēgas tālākdevēja. Gribētu būt kādam skolēnam mīļākā skolotāja.

Šajā konkursā piedalos, lai parādītu citiem, ka skolotāji ir īpaši cilvēki, viņiem ir daudz labu rakstura īpašību un viņi iedvesmo! Ja es uzvarēšu, vispirms aiziešu pie skolotājas Daces Boroduļinas un pateikšu viņai PALDIES par viņas gudrības stundām, kuras man palīdz dzīvē.

Jana Semjonova, Jelgavas Spīdolas Ģimnāzijas 10. klase:
Tuvojas vieni no visnozīmīgakajam svētkiem pasaulē - Skolotāju diena.Manuprāt, ne tikai šajā dienā jāciena savus skolotājus un pasniedzējus, bet visu dzīvi, jo viņi sniedza man skola stundās teorētiskas zināšanas, bet arī dzīves stundas.Man ir ļoti daudz tādu cilvēku, bet es varu izcelt vienu vislabāko skolotāju savā dzīvē.

Tā ir mana pasniedzēja "Night & Day" deju studijā Tatjana Jermolajeva.Es viņu ļoti mīlu un cienu par to,ka viņa mani iemācīja ne tikai dejot,bet arī dzīvot.Es no viņas iemācījos, ka pats galvenais ir nepārstāt darīt to, kas patīk,nenodot tuvus cilvēkus un absolūti NEKAD nepadoties.Un vēl viņa mani iemācīja būt vienmēr pozitīvai, neskatoties uz visām dzīves grūtībam.

Viņa tiešām ir kļuvusi par manu skolotāju. Es esmu ļoti pateicīga Tanjai par dzīves stundām, tāpēc ka man būs ļoti daudz jāstrāda, lai sasniegtu savu mērķi.Esmu arī ļoti pateicīga skolotājām skolā, jo bez teorijas es arī neko dzīvē nesasniegšu.
Vienmēr cienīšu savus skolotājus un cilvēkus, kuri vēl kļūs par maniem skolotājiem!
Nekad nepadodieties, nenodiet tuvus cilvēkus un nepārstājiet darīt, kas jums patīk! Veiksmi! 

Kopumā konkursam tika iesūtītas 64 vērtīgas, sirsnīgas un patiesi augsti vērtējamas atziņas.
Lai katram skolotājam tās kalpo kā iedvesmas avots un atgādinājums par pedagoga nozīmīgo ietekmi jauniešu personības veidošanā!

Priecīgus svētkus!

Ar konkursa uzvarētājiem LIZDA sazināsies personīgi, lai pārrunātu balvu saņemšanas procesu un aicinātu uz svinīgu apbalvošanu 30.oktobrī.