Aptauja
Kuri no minētajiem dzīves kvalitātes aspektiem, Jūsu skatījumā, pedagogam ir visnozīmīgākie?
Nodarbinātība (darba slodze)
Darba vide (darba aizsardzības pasākumi)
Tiesiskums (tiesības, kas reglamentē attiecības ar skolēniem, vecākiem, kā arī vadītājiem)
Izglītība (kvalifikācijas celšanas iespējas)
Informētība (manis kā arodbiedrības biedra informēšana)
Materiālā labklājība (darba alga, piemaksa par labu darbu)
Sociālā drošība (sociālā aizsardzība, materiālā palīdzība nelaimes gadījumos)
Veselība (veselības apdrošināšana, pasākumi veselības uzlabošanai)
Brīvais laiks (kultūras un sporta pasākumi)
Darba un ģimenes savienošana (iespējas savienot darbu situācijās, kad ir mazi bērni utt.)
[Rezultāti] [Arhīvs]

View arodbiedriba's profile on slideshare

Jauno pedagogu Anapas dienasgrāmata

Otrdiena 13/08/2013

Lai vērstu sabiedrības uzmanību uz atbalsta pasākumu nepieciešamību un nozīmi jauno pedagogu darba dzīves uzsākšanā, kā arī apzinātu jauno pedagogu dažādās pieredzes Latvijas izglītības iestādēs, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība sadarbībā ar laikrakstu „Izglītība un Kultūra” rīkoja konkursu „Jauno pedagogu skolas diena”. Konkursa divas uzvarētājas - Valmieras 2. vidusskolas struktūrvienības – Vakara (maiņu) vidusskolas skolotāja Sanita Novožilova un Trikātas pamatskolas skolotāja Līga Veikšāne, kopā ar deleģētajiem aktīvākajiem LIZDA Rīgas pilsētas jauniešiem – Rīgas 123.pirmsskolas izglītības iestādes skolotāju Daci Beikuli un Rīgas Teikas vidusskolas skolotāju Pēteri Kaļvu, piedalījās jauno pedagogu vasaras nometnē – seminārā Anapā, Krievijā.

Neliels ieskats LIZDA jauniešu piedzīvojumu dienasgrāmatā:

Ir 23.jūnijs, plkst. 10:00 no rīta un mēs ar patīkamu satraukumu sirdī sēžam Rīgas lidostā, gaidām „Aeroflot” reisu uz Maskavu, lai jau vakarā sēstos vilcienā, kas mūs aizvedīs uz Anapu – saulainu Krievijas kūrortpilsētu pie Melnās jūras. Mēs dodamies turp, lai piedalītos Maskavas jauno pedagogu nometnē, kas norisinās no 25.jūnija līdz 5.jūlijam.

Maskava.
Ielidojot Maskavā, mūs laipni sagaida skolotāja Aleftina. Jau no pirmās dienas Krievijā sastopamies ar krievu viesmīlību, mēs tiekam ļoti lutināti, kā Maskavā, tā arī pēc tam nometnē. Tā kā vilciens uz Anapu atiet tikai vakarā, tad mums priekšā ir interesanta ekskursija pa Maskavu Aleftinas vadībā. Izbraukājam pa skaistākajām Maskavas metro stacijām, kur sienas un griestus rotā gan dažādas freskas, gan mozaīkas, gan zīmējumi, radot sajūtu, ka esam nonākuši muzejā nevis metro stacijā. Pēc tam dodamies uz Sarkano laukumu, apskatām parku un apkārtni, bet Kremļa teritorijā netiekam, jo šodien visās Maskavas skolās ir vidusskolas izlaidums, kas tiek svinēts Kremlī. Apmeklējam arī kafejnīcu, kur baudām gardas un sātīgas vakariņas. Pirmais iespaids par Maskavu – ļoti liela, masīvas ēkas, pamatīgi, monolīti pieminekļi, platas ielas, kas rada plašuma efektu. Cilvēku un automašīnu straumes. Tomēr arī šajā burzmā ir savs šarms – pievakarē kādā parkā pie soliņa sapulcējies bariņš sieviešu pensijas vecumā un no visas sirds dzied krievu dziesmas. Aleftina stāsta, ka tā šeit esot bieža parādība.

Vilciens.
Vakarā dodamies atpakaļ uz staciju, atvadāmies no Aleftinas un sākas mūsu 35 stundu ilgais brauciens ar vilcienu, kas vienlaicīgi ir izturības pārbaude un fantastisks piedzīvojums. Atvērtajā guļamvagonā (plackardā) braucam ne tikai mēs, bet arī pārējie nometnes dalībnieki – kopā 140 jaunie pedagogi no Maskavas. Mēs pamazām iepazīstamies ar saviem krievu kolēģiem, satiekam arī skolotāju Liliju, ar kuru mums izveidojās sirsnīga draudzība, un saprotam, ka garlaicīgi nebūs. Iespaidi no vilciena – nepārredzams plašums, bezgalīgi zili lupīnu lauki mijas ar dzelteniem saulespuķu laukiem, pieturās vietējās tantes ar pīrādziņiem, zivīm, vēžiem, augļiem un dažādām citām ēdamlietām, piemēram, vafeļu trubiņa bagātīgi pildīta ar vārītu iebiezināto pienu, kas atgādināja bērnības garšu.

Anapa.
Īsumā nemaz nav iespējams aprakstīt visus iespaidus un emocijas, ko guvām šajā nometnē. Patiešām, katrs no mums šeit ieguva informāciju, jaunu pieredzi, draugus, prieku, sacensību garu. Mums nācās likt lietā visu savu izdomu un radošumu, lai pilnvērtīgi piedalītos visos organizētajos pasākumos un godam pārstāvētu Latviju un LIZDA. Taču, ja pirmajā iepazīšanās vakarā mēs bijām mazliet sabijušies un sakautrējušies, rādot nelielu ainiņu par sevi, tad nākamajās dienās nebija laika domāt par kautrību vai stāvēt malā, jo nometnes programma bija ļoti spraiga. Sākot ar nopietnām lekcijām un diskusijām par izglītības sistēmu, standartiem, darba likumiem un pedagoga lomu sabiedrībā, beidzot ar meistarklasēm un jautriem radošiem konkursiem, spēlēm, dejām, dziesmām, sacensībām un uzdevumiem. Tam visam pa vidu jūra un saule, kas arī mūs lutināja praktiski visas dienas.
Viens no spilgtākajiem radošajiem pasākumiem bija Eirovīzija. Mums tika dots uzdevums sagatavot dziesmu – priekšnesumu latviešu valodā. Sākumā kritām nelielā izmisumā, jo nevarējām iedomāties, ko dziedāt. Taču, kad izdomājām, ko vilksim mugurā, tad dzima arī dziesma. Tā nu mēs pārstāvējām Latviju ar "Melno dziesmu" Ramadance interpretācijā. Gluži vienkārši, mums radās ideja, ka tērpus varam sameistarot no tā, kas mums ir pieejams – palagi un viens latviešu tautastērps. Un tā divu dienu laikā tapa priekšnesums, ar kuru mēs uzvarējām Eirovīzijā. Tas bija pārsteigums un mēs nespējām noticēt, ka esam to paveikuši. Mēs ieguvām galveno balvu – rotaļu mikrofonu, taču vislielākais ieguvums bija uzdrīkstēšanās un gandarījums par paveikto. Tik pat radoša un aizraujoša bija gatavošanās deju konkursam. Katrai komandai nācās izlozēt vienu deju, kas jāsagatavo un nākošajā vakarā jānodejo. Mums tika tango. Jāsaka, ka uzdevums nebija no vieglajiem, ņemot vērā ļoti ierobežoto pieeju internetam un mūsu visai trūcīgo tērpu kolekciju, kā arī to, ka mēs komandā bijām tikai četri plus divi puiši no Rostovas. Nācās palauzīt galvu līdz tapa mūsu tango, tomēr mēs bijām līdzvērtīgi pretinieki saviem kolēģiem, kuri komandās bija vismaz divdesmit cilvēki. Šajā konkursā mēs ieguvām balvu par oriģinālāko dejas iestudējumu. Vērā ņemama bija arī mūsu meistarklase, par kuru krievu jaunieši uzrādīja patiesu interesi. Tika stāstīts par vides izglītību un katrs meistarklases dalībnieks iestādīja savu kociņu – priedi vai egli. Kokiem izaugot, tie atgādinās par mums un jauko kopā pavadīto laiku. Mēs ne tikai vadījām meistarklasi, bet arī apmeklējām citas kolēģu meistarklases – iemācījāmies vadīt jautras rotaļas, gatavot auduma ziedus, kā arī atkārtojām dažādas pedagoģijas metodes, ko pielietot mācību stundās. Mēs apmeklējām ne tikai jautros un izklaidējošos pasākumus, bet arī diskusijas un lekcijas. Vienā no tām arī stāstījām par Latvijas izglītības sistēmu.
Neraugoties uz saspringto nometnes darbu, mēs paspējām izbaudīt arī Melno jūru – saule, karstas smiltis, gliemežvāki, milzīgi viļņi, skaists saulriets, krabīši un nepiepildīts sapnis par delfīniem, kurus mums, diemžēl, neizdevās ieraudzīt. Pabijām arī trīs ekskursijās, no kurām viena bija arodbiedrības dāvana. Pasakaini skaists ezers, šampanietis un vīns, dubļu vulkāns un Azovas jūra, ekstrēms brauciens ar GAZ66 pa upi, dolmēni, pārgājiens pa kalnu taku uz ūdenskritumiem – tas viss mums sagādāja neaizmirstamu emociju gūzmu. Daudz, daudz prieka un smieklu visam nākamajam mācību gadam.
Desmit dienas paskrēja nemanot, noslēguma vakarā uzstājāmies kopā ar Rostovas puišiem, dziedājām un skaitījām pašu sacerētu dzejoli par visu, ko piedzīvojām Anapā. Atvadoties no skolotājas Lilijas, acīs sakāpa asaras, jo pa šo laiku paspējām sadraudzēties un skaidrs ir tas, ka kontaktus nepazaudēsim.
Anapa mūsu atmiņā paliks ar viesmīlību, jautrību, radošu atmosfēru, jaukiem cilvēkiem.
Stacija un 35 stundas vilciena kupejā.

Maskava.
Atkal esam Maskavā, šoreiz mūs sagaida arodbiedrības pārstāve Natālija, ar kuru iepazināmies jau Anapā. Tā kā līdz lidmašīnai ir laiks, tad mums ir iespēja apskatīt Sarkano laukumu, ko pirmajā Maskavas apmeklējuma dienā neizdevās izdarīt. Natālija mums izrāda Kremli un Sarkano laukumu. Pārsteidz daudzo katedrāļu greznība, tiešām skaisti. Ēdam restorānā netālu no Sarkanā laukuma. Kā jau minējām, krievu viesmīlību baudījām no pirmās līdz pēdējai mūsu ceļojuma dienai.

Lidmašīna. Mājas.
Dalīšanās iespaidos…

Jaunieti, iesaisties!
Ja vēlies iesaistīties arodbiedrības jauniešu padomes darbā,
tad lūdzu atraksti mums uz e-pastu edgars@lizda.lv