Aptauja
Kuri no minētajiem dzīves kvalitātes aspektiem, Jūsu skatījumā, pedagogam ir visnozīmīgākie?
Nodarbinātība (darba slodze)
Darba vide (darba aizsardzības pasākumi)
Tiesiskums (tiesības, kas reglamentē attiecības ar skolēniem, vecākiem, kā arī vadītājiem)
Izglītība (kvalifikācijas celšanas iespējas)
Informētība (manis kā arodbiedrības biedra informēšana)
Materiālā labklājība (darba alga, piemaksa par labu darbu)
Sociālā drošība (sociālā aizsardzība, materiālā palīdzība nelaimes gadījumos)
Veselība (veselības apdrošināšana, pasākumi veselības uzlabošanai)
Brīvais laiks (kultūras un sporta pasākumi)
Darba un ģimenes savienošana (iespējas savienot darbu situācijās, kad ir mazi bērni utt.)
[Rezultāti] [Arhīvs]



  View arodbiedriba's profile on slideshare 
 





   











Neveiksmīgu sarunu rezultātā arodbiedrība īstenos protestu plānu jau septembrī

Trešdiena 28/08/2013


28.08.2013. Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) padome nolēma tikties ar valdības un Saeimas pārstāvjiem, lai pieprasītu papildu finansējumu jaunajās politikas iniciatīvās izglītības un zinātnes darbinieku darba samaksas paaugstināšanai. Neveiksmīgu sarunu rezultātā LIZDA valde ārkārtas sēdē 04.09.2013. lems par protesta akciju plāna īstenošanu septembrī.

LIZDA pārstāvju un ministru prezidenta Valda Dombrovska, izglītības un zinātnes ministra Vjačeslava Dombrovska un finanšu ministra Andra Vilka ārkārtas tikšanās notiks šonedēļ. Savukārt iesaistīto pušu diskusijas Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē notiks 4.septembrī.

LIZDA padome pieprasa Ministru kabinetam un Saeimai jauno politikas iniciatīvu pieprasījumā nākamajiem trim gadiem atbalstīt papildu finansējuma piešķiršanu pedagogu motivācijas programmas un atalgojuma sistēmas pilnveidošanai, tostarp pedagogu pamata likmes un kvalitātes piemaksu paaugstināšanai, zinātnes bāzes finansējuma paaugstināšanai, akadēmiskā personāla zemāko mēneša darba algas likmju paaugstināšanai un studiju izmaksu koeficientu minimāli nepieciešamā apmēra nodrošināšanai, kā arī pirmsskolas izglītības pedagogu darba samaksai no valsts budžeta. Šo prasību pilnai izpildei nākamgad kopējā nepieciešamā papildu finansējuma summa ir 97,1 miljoni latu, 2015.gadā – 138,5 miljoni latu, bet 2016.gadā – 196,5 miljoni latu.

Ja sarunas ar valdību un Saeimu par papildu finansējuma piešķiršanu cietīs neveiksmi, tad LIZDA valde ārkārtas sēdē 04.09.2013. lems par protesta akciju plāna īstenošanu. Plāns paredz, ka paralēli budžeta diskusijām septembrī varētu notikt brīdinājuma pikets gan pie Ministru kabineta, gan pie Saeimas. Ja brīdinājuma akcijas nedos rezultātu, arodbiedrība oktobra sākumā pieteiks izglītības un zinātnes darbinieku streiku. Par situāciju nozarē LIZDA informēs un strīdu risināšanā iesaistīs arī Pasaules Izglītības darbinieku arodbiedrību (Education International) un Eiropas Izglītības darbinieku arodbiedrību (ETUCE).

Ministrs Vjačeslavs Dombrovskis sacīja, ka cer uz valdības un koalīcijas partneru „veselo saprātu”, lai izdotos novērst protesta akcijas. Taču viņš pilnībā sapratīšot pedagogus un zinātniekus, ja akcijas tiks rīkotas. Atbalstu arodbiedrības prasībām un iespējamām protesta aktivitātēm paudis ne vien ministrs, bet arī Latvijas Izglītības vadītāju asociācija un studentu organizācijas.

„Izglītības un zinātnes darbinieku pacietības mērs ir izsmelts. Mēs esam ļoti nopietni noskaņoti iziet ielās, ja valdība ar reāliem darbiem neapliecinās vēlmi nodrošināt cienīgu darba samaksu”, LIZDA padomes sēdē norādīja tās priekšsēdētāja Ingrīda Mikiško.

Sēdē piedalījās arī Ministru prezidenta padomnieks kultūras un politikas plānošanas jautājumos Ints Dālderis, kurš norādīja, ka nākamā gada budžetā bāzes finansējumā Izglītības un zinātnes ministrijai tiks piešķirti 9 miljoni latu, bet vēl 3 miljoni esot rezervēti. Dālderis pauda, ka pedagogi bija pirmie, kas saņēma piemaksas un algu pieaugumu atšķirībā no mediķiem un citiem sabiedriskajā sektorā nodarbinātajiem.

Savukārt Finanšu ministrijas pārstāve Baiba Bāne sēdē akcentēja, ka finansējums pedagogu atalgojumam 2014.gadam ir nodrošināts. Saistībā ar finansējumu jaunajās politikas iniciatīvās vēl esot jādiskutē un sarunas par budžetu nav vienkāršas. Tāpat viņa iezīmēja, ka jāstrādā pie pedagogu samaksas pilnveides un, lemjot par naudas piešķiršanu, jābūt pilnīgi skaidrībai par to, kā nauda nonāks līdz katram pedagogam.