Facebook
Twitter
Youtube
Instagram
Draugiem.lv

Diskutē ar izglītības pārvalžu vadītājiem

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) Padome pagājušajās nedēļas izskaņā tikās ar izglītības pārvalžu vadītājiem. Šī bija pirmā šāda veida kopīga saruna kopš Administratīvi Teritoriālās reformas noslēgšanās.

Uzrunājot  izglītības pārvalžu vadītājus, LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga pateicās par sazobi, kas LIZDA vadībai un reģionālajiem līderiem veidojas ar vietējo pašpārvalžu pārstāvjiem. “Jūs esat pirmie pie kuriem vēršas LIZDA Arodorganizāciju vadītāji ar labām un ne tik labām ziņām, ar jautājumiem un lūgumiem pēc palīdzības. Mūs vieno kopīgas lietas – lai nozarē strādājošajiem būtu labvēlīgāki profesionālās dzīves risinājumi. Izglītības process, nozares attīstība ir atkarīgs tostarp no mūsu kopīgā darba un no mūsu tandēma. Paldies jums par to,” sacīja I. Vanaga.

Ieskicējot aktuālās tēmas, jautājumus, kuros LIZDA gribētu lūgt izglītības pārvalžu palīdzību, I. Vanaga minēja gan koplīgumu un ģenerālvienošanos slēgšanu, gan veselības polišu plašāku piešķīrumu izglītības nozares darbiniekiem. “Mēs arī lūgtu izglītības pārvalžu atbalstu, kad arodbiedrība vēl aktīvāk iestāsimies par pirmsskolas pedagogu atalgojumu, slodzes sabalansētību, zemākās likmes palielināšanu un šajā kontekstā arī sagatavoto pieteikumu Satversmes tiesai.”

LIZDA vadītāja neslēpa, ka lūgumu un priekšlikumu ar kuriem LIZDA gatava vērsties pie izglītības pārvaldēm,  ir daudz, jo: “LIZDA ģimene ir liela, sākot ar pirmsskolas sektoru, beidzot ar augstāko izglītību. Katram un visiem ir aktuālas problēmas un tās visas mēs esam gatavi risināt,” klāstīja I. Vanaga.

Īpašu uzmanību LIZDA pievērsa pedagogu darba slodzes un samaksas sistēmas pilnveides trešajam modelim, kas pieprasa būt modriem un aktīviem, laicīgi pamanot šī modeļa vājos punktus. Tā, piemēram, LIZDA pievērsa izglītības pārvalžu vadītājus uzmanību tam, lai pēc trim gadiem daļa pedagogu nepiedzīvotu atalgojuma samazināšanos, ko radītu algas koificientu izmaiņas.

Izglītības pārvaldēm tika lūgta palīdzība turpināt aktualizēt arī vakanču problemātiku, paplašināt skaidrojošo darbu par daudzajām problēmām ar STEM mācību priekšmetiem, kā arī atklāti runāt par vardarbības mazināšanu pret pedagogiem, profesijas prestiža problēmām utml.