Sākoties jaunajam mācību gadam, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība jo īpaši aktualizē sadarbību ar Latvijas pašvaldībām, kas, katra savu iespēju robežās, saviem pedagogiem sniedz ikdienas atbalstu, nodrošina veselības apdrošināšanu, domā par atbalstošu kompensāciju un motivācijas bonusu sistēmu utml. Šonedēļ LIZDA vadība, LIZDA Rīgas pilsētas arodorganizācijas pārstāvji devās uz tikšanos ar Rīgas domes priekšsēdētāju Viesturu Kleinbergu, kā arī ar deputātēm, ilggadējo Juglas vidusskolas direktori Aiju Melli un kādreizējo kultūras ministri Agnesi Loginu.
Tikšanās laikā tika skarts visplašākais jautājumu loks – gan nacionāla līmeņa problēmas, gan Rīgas pedagogu ikdienas darba vajadzības.
LIZDA uzsvēra, ka nacionālā līmenī ir svarīgi virzīt Programmas skolā īstenošanu, turēties pie pedagogu darba samaksas ikgadējā pieauguma, kā arī risināt birokrātijas mazināšanu un korektas mērķdotācijas šim mācību gadam. Tāpat Domes priekšsēdētājs atzina, ka labprāt diskutētu par privātskolu jautājumu. Savukārt LIZDA Rīgas arodorganizācija vēlējās diksutēt pat tādiem ikdienas darba jautājumiem kā:
1. Ar darbinieku atalgojumu saistītie jautājumi:
1.1.Turpmāka atalgojuma celšana tehniskajiem darbiniekiem.
1.2.Tehniskajiem darbiniekiem speciālajās skolās vismaz 10% piemaksas.
2. Ar tehnisko nodrošinājumu saistītie jautājumi:
2.1. Pirmsskolās grupās ir nodrošināti darba telefoni (5 gadus veci), bet logopēdiem un vietniekiem izglītības jomā/metodiķiem nav.
2.2. Nepieciešams papildus ieguldījums tehnoloģijās, lai nodrošinātu mūsdienīgu un kvalitatīvu mācību procesu.
3. Ar darba vides labiekārtošanu saistītie jautājumi:
3.1. Pirmsskolās nepieciešama āra teritorijas labiekārtošana.
3.2. Ir PII, kur akūti nepieciešams telpu remonts.
4. Dažādi:
4.1. Pedagogus joprojām uztrauc lielais birokrātiskais slogs ikdienas darbā.
4.2. Arvien tiek atbalstītas privātās pirmsskolas, kaut gan bērnu trūkuma dēļ pašvaldību bērnudārzos tiek slēgtas grupas.
4.3. Nepieciešams profesionālo vidusskolu, tehnikumu skolotājiem piešķirt Rīgas sabiedriskajā transportā braukšanu ar atlaidi.
4.4. Nepieciešams veidot iekļaujošās skolēnu klases (ar diviem skolotāju palīgiem, 2 sociālajiem darbiniekiem, 1 izglītības psihologu).
4.5. Nepieciešams nodrošināt, lai skolā katru dienu būtu sociālais darbinieks un psihologs.
4.6. Būtu jāparedz redzes korekcijas līdzekļu (briļļu) iegādes izdevumu segšana visiem pedagogiem, kas strādā ar datoru un kuriem OVP kartē ir atzīme par briļļu nepieciešamību.